De naam

Lucia was een meisje dat rond het jaar 300 in het toenmalige Italië woonde. Door haar toedoen gebeurden er verschillende wonderen (o.a. zieke mensen die genazen). Lucia was vanaf dat moment een heilige en werd sindsdien 'de Lichtende' genoemd.

Opkomsten

De opkomsten vinden plaats in het Scoutinggebouw van Scouting St. Lucia.

Scouting St. Lucia Simpelveld
HK Het Juweeltje
Sportlaan 1a
6369 VC  Simpelveld

Op dit moment worden de volgende opkomst tijden gehanteerd:
Bevers:        Vrijdag van 18:00 uur tot 19:30 uur
Welpen:       Vrijdag van 18:30 uur tot 20:30 uur
Scouts:        Zaterdag van 10:00 tot 12:00 uur
Explorers:    Vrijdag van 19:00 tot 21:00 uur
Stam:           Vrijdag van 20:00u tot 22:00u

Als uw kind verhinderd is, kan het zich of telefonisch bij een van de leidsters/leiders of tijdens een van de voorgaande opkomsten afmelden. In de periode juli en augustus is er geen opkomst.

Clubgebouw

Het clubgebouw van Scouting St. Lucia bestaat uit  3 spellokalen, een keuken, twee toiletruimtes (met elk 3 toiletten) en een douche. Rond het gebouw is een speel- en kampeerterrein aanwezig van ruim 2500 m2. Er is een overdekte kampvuurkuil aanwezig. Het terrein is omgeven door een hek en kan volledig afgesloten worden. Het gebouw heeft een binnencapaciteit van maximaal 50 personen. Het gebouw is beschikbaar voor verhuur.

Leiding

Scouting St. Lucia heeft een gezellig leidingteam waarvan bij elke speltak minimaal 1 staflid in bezit is van een kwalificatie om leiding te geven aan zijn of haar speltak. Bovendien heeft bij iedere speltak zeker 1 staflid de kwalificatie om met zijn of haar speltak op kamp of bivak te gaan.

Bestuur

Het bestuur zorgt er mede voor dat de leiding alle vrijheid en mogelijkheden heeft, om een een leuk en uitdagend programma te maken. Naast het feit dat ze de leiding veel werk uit handen nemen, doen ze nog veel meer zaken. Het bestuur is dus een onmisbare schakel binnen Scouting!